Smidigare ärendehantering för dig med kommunens nya webb och e-tjänster
Lätt att använda
En webbplats som är lätt att använda, innehåller aktuell information och som är utformad för dig som webbplatsbesökare – det är målbilden för kommunens nya webbplats! Fokus ligger på dig och dina behov som medborgare i kommunen eller du som är på besök hos oss.
Som en del i det digitala utvecklingsarbetet finns nu våra vanligaste tjänster tillgängliga digitalt som e-tjänster. Under Gör det själv på webbplatsen kommer du till e-tjänster där du kan hantera cirka 70 ärenden digitalt. Du kan till exempel ansöka om plats i förskola, skolskjuts, göra bygglovsansökan och ansöka om ekonomiskt bistånd.
Följ ditt ärende
I Mina sidor kan du digitalt följa dina ärenden till kommunen. Du loggar in med din e-legitimation för att följa ärendet, hantera meddelande och få återkoppling.
Fler e-tjänster på gång
E-tjänsteutvecklingen pågår och fler e-tjänster kommer löpande.
- Finns ännu inte e-tjänst för det du söker? Då kan du använda en e-tjänst för att ladda ner blankett.
- Har du önskemål om en e-tjänst som inte finns idag? Lämna ett förslag på ny e-tjänst.
Mer information
Läs mer om våra e-tjänster och blanketter eller ta dig direkt till e-tjänster och Mina sidor.