Till innehåll på sidan

Lättläst

Här kan du läsa om UngNytt. En nyhetssida för unga i Mörbylånga kommun. Du kan också vara med genom att skicka in egna texter eller idéer – vi ser fram emot att höra från dig!

Välkommen till UngNytt – din plats för nyheter!

Vi är här för dig, du som är ungdom i Mörbylånga kommun.

På UngNytt delar vi olika nyheter, aktuella händelser och texter som ni själva skriver.

Här hittar du spännande debattartiklar om klimatet, jämställdhet, psykisk hälsa och skolstress.

Din medverkan behövs!

Det här är er plattform. Kanske gillar du att fotografera, skriva eller har idéer om hur vi kan göra sidan ännu bättre?

Du kan vara en del av vår unga redaktion eller skicka in enskilda texter, dikter, debattartiklar eller liknande till oss.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktsida på UngNytt

Historien bakom UngNytt

UngNytt började som en idé från ungdomar i Ludvika kommun som saknade en samlad plats för ungdomsnyheter.

Vi har inspirerats av dem och skapat vår egen UngNytt-sida för er.

Du hittar oss som en startsida på skoldatorerna för alla elever som går i högstadiet i Mörbylånga kommun.

Eller genom att skriva in webbadressen i datorn eller mobiltelefonen.

www.morbylanga.se/ungnytt

För mer information

På Mörbylånga kommuns webbplats morbylanga.se finns också stöd och information för dig som är ung i kommunen.

Där finns mer hjälp och råd att få.

Besök gärna sidan för att ta del av allt som Mörbylånga kommun erbjuder.

www.morbylanga.se/ung-i-morbylanga-kommun

En ung person som sitter på huk och målar i en tunnel. Målningen föreställer olika naturmotiv.

Kontakta UngNytt

Har du frågor eller vill komma i kontakt med oss? Mejla oss så hjälper vi dig gärna!

Senast uppdaterad: 2024-04-04 Publicerad: 2024-04-04 Informationsägare: Internt stöd
Gå till topp