Du är här: Start/Start/Nyheter/Kommunens växel blir servicecenter

Kommunens växel blir servicecenter

Mörbylånga kommuns servicecenter invigdes den 1 februari. Servicecentret är en del i kommunens satsning att förbättra dialogen och servicen till medborgarna.

Mörbylånga kommuns servicecenter invigdes den 1 februari. Servicecentret är en del i kommunens satsning att förbättra dialogen och servicen till medborgarna.

- Till servicecentret ringer du om du har allmänna frågor som rör kommunens service och tjänster, säger Carina Olsson, samordnare.

Varje dag får kommunen ta emot flera hundra telefonsamtal till växel, handläggare och övrig personal. Servicecentret, som ersätter kommunens växel och reception, kan ta upp emot 80 procent av de allmänna frågorna som kommer in.

- I och med detta kan vi erbjuda en bättre service till medborgarna som snabbare får svar på sina frågor. Samtidigt avlastar vi våra handläggare som får mer tid till handläggning, menar Carina Olsson.

För att hjälpa medborgarna på bästa sätt har servicecentrets personal utbildats i verksamhetsfrågor och team- och bemötandefrågor. För att öka tillgängligheten har även öppettiderna utökats till vardagar 8-17 och dag före röd dag 8-12.

Läs mer om servicecentrets öppettider och kontaktuppgifter

Sidan uppdaterad 29 januari 2016 Kommentera sidan