Du är här: Start/Kommun & Politik/Press- och informationsmaterial/Pressmeddelanden/Invigning av konstnärlig gestaltning Torslunda skola

Invigning av konstnärlig gestaltning Torslunda skola

Torslunda skola hälsar er välkomna på invigningen av konstnären Marlene Lindmarks konstverk ”Larven”.

Torslunda skola hälsar er välkomna på invigningen av konstnären Marlene Lindmarks konstverk "Larven".

"Larven" är en lek och klätterskulptur i mosaikbeklädd betong. Den består av fyra delar placerade med olika mellanrum som skapar intryck av att kroppen försvinner ner och dyker upp ur jorden.

– Idén fick jag av skolans närhet till naturen och deras aktiva arbete med miljö- och naturfrågor. Som symbol står larven för ett stadium i en utveckling, den väntar på att förvandlas till något helt annat, en fjäril eller kanske en skalbagge, berättar Marlene Lindmark.

Vårfest!

Invigningen är en del av Torslunda skolas vårfest då alla elever och föräldrar är inbjudna. Under kvällen blir det musikunderhållning med Kulturskolan och utställning av elevarbeten. Elevrådet säljer Fair Trade-produkter och klass 6 säljer våfflor och hembakat. Föräldrarådet bjuder på kaffe/te och saft.

Tid: 24 maj 2016, kl.18.00
Plats: Torslunda skola